Ragnaröken

~ Have the four horsemen, arrived ?

Ragnaröken

Kategoriarkiv: Krig

What happens in USA ?

31 fredag Aug 2012

Posted by Ragnaröken in In English, Krig, Politik, Trender

≈ 1 kommentar

Preparation for world war 3 ?
…or a new major world war ?
…or escalating wars in Afghanistan and Middle East ?
…or a new civil war ?
…or a large civil unrest, in California and the South ?
…or only a little exercise in the South West ?
See, and decide for your self.

Harold Seigel Market Forcast July 27, 2012

28 lördag Jul 2012

Posted by Ragnaröken in Aktier, In English, Inflation, James Rickards, Jordbruket, Krig, Manupalation, Matsituationen, Olje- och energimarknaden, Pengarna i min plånbok, Penningpolitik, Skuldberget, Sparande, Trender

≈ Lämna en kommentar

Harold Seigel Market Forcast July 27, 2012

New Large Public Demostrations and clashes with Police in Spain

12 torsdag Jul 2012

Posted by Ragnaröken in Krig, Nyhet, Pengarna i min plånbok, Politik, Yttrandefrihet

≈ Lämna en kommentar

‘Spain is rising up!’ Raging miners invade Madrid

Over 70 injured as protesters clash with police in Madrid

More video from freelancers and the people. Publicized by Ray William on YouTube. See below…

Fierce clashes in Madrid: Spanish police fire rubber bullets at miners protest

Clashes between police and miners(protectors) at the Ministry of Industry, Madrid, after three week’s march // Enfrentamientos entre la policía y los mineros en el Ministerio de Industria, tras tres semanas de marcha hacia la capital.

Spain’s anti austerity frontline – Marching miners invade Madrid (after three week march)

James Wesley Rawles – About The Impending Economic Collapse, on The Alex Jones Show

17 söndag Jun 2012

Posted by Ragnaröken in Deflation, Derivat, Gangster banker, In English, Inflation, Korruption, Krig, Manupalation, Peak Oil, Pengarna i min plånbok, Penningpolitik, Pyramidspel, Rymd, Skuldberget, Trender, Uttagsanstormning, Valutakrig

≈ Lämna en kommentar

On this show…

  1. United States of America is as bankrupt as Greece. Watch out ! When interest rates goes up.
  2. Get prepared ! Start with, take out the money from your bank, as the Greeks do.
  3. Shut down of ATM machines, and credit card are coming, including (EBT) food stamps for the poor. Even on-line Pay Pal accounts will be shut down.
  4. Inflation and deflation at same time.
  5. A New World Order and New World Currency are coming.
  6. Prepare for an shut-down of the internet with blocking of search engines like Google and Domain Name Service Names (www.infowars.com).
  7. A Nuclear World War is on the horizon.
  8. Bankers/Banksters has captured America
  9. A Massive ”die of” is coming (when the power net is coming down)
  10. Get out of the city. Team up with your cousins on the country side.
  11. We will see an full-scale economic collapse
  12. Inform friends and family, and get right with God.
  13. Get a water filter and a short band radio/all band receiver.

Framtiden, enligt Ragnaröken anno 5:e Juni 2012

05 tisdag Jun 2012

Posted by Ragnaröken in Deflation, Derivat, FA / Fundamental analys, Gangster banker, Inflation, Korruption, Krig, Makro Ekonomi, Manupalation, National Ekonomi, På Svenska, Pengarna i min plånbok, Penningpolitik, Politik, PPM, Pyramidspel, Skuldberget, Sparande, Spekulation, Trender, Upp eller ned ?, Valutakrig

≈ Lämna en kommentar

USA:s konkursfärdiga gangsterbankers, med sina trading-avdelningar och hedgefonder i skatteparadis, rusar rakt fram, i ett övergirigt och ett för upplystas del, desperat försök att vinna tillbaks och skuta över de stora förluster som finns på europeiska medborgare. Förluster som för tillfället är undanstoppade i bl.a. i de komplexa derivatuppläggen som inte kan avslutas (enligt U.s.a. finansminister T. Geitner och f.d. centralbankschef och turbo derivat specialist) eller kanske rättare sagt inte får avslutas, för att undvika sanningen och kaos i de riggade derivatstyrda marknaderna.

De rusar rakt i den Europeiska fällan, medan övriga mer bildade och smartare aktörer i s.k. före detta s.k. u-länder och t.o.m. fiendeländerna i Asien, köper guld. Så mycket som möjligt, under så ordnade former som möjligt, utan att tumult uppstår, utan att någon känner sig nedtrampad, tappar ansiktet eller hakan eller känner sig missgynnad. Allt sker utan rubriker, utan att de TV-tittande i väst behöver få reda på något eller bry sig, till en allt högre volym av distraktion ordnad av de som tar, utan att ge och inte gillar varken frihet eller en fri marknad. Men alla får va med att köpa och det är den fria marknaden, i tillfällig symbios med det socialistiska Kinas styrande elit, som håller i den civiliserade organisationen och takt pinnen, och de vill gärna att du vaknar upp och hänger med nu innan det är försent. Har du vaknat upp ? eller tror du fortfarande att sparande på banken, och i riksgälden kommer att vara bra och bekymmersfritt, utan sorg, när pensionen knappt köper mat för dagen ?

ECB kommer att sänka räntan i ett avgörande hammarfall, som kan följas av flera från en mörknade himmel, efter att Bundesbank har fått skäran på plats med tysk precision, bakom fiendens bakre linjer. Nu, efter att det ryska plundrande kapitalet har börjat förstå vad en hammare och en skära kan göra för deras förmögenheter och har rusat in i inte bara guld, men även i lång i Euro obligationer och kort i övriga europapper, till det förenade Tysklands fördel. Efter att tyskan Merkel med stort förtroende och stöd kunnat sätta en avgörande plump i mötesprotokollet. Allt med den nyvalde ryssens hjälp, att övertala den kinesiska eliten att stötta Bundesbanks och Tysklands Europa till varje pris, bakom stängda dörrar i den förbjudna staden i Peking.

När hammaren väl faller, blir det kaos och panik, på bankernas och politikernas riggade och derivatstyrda marknader. Propagandan tutar ut i distraktion att Europa faller, medan någon domderar ut att alla måste spara och pensionsspara mer. Medan det i själva verket är U.S.A.:s framtid som faller, och att det är början till att allt hårt och seriöst pensionssparande, försvinner ut i intet eller i lömskt i svart hål, av elektroniskt papper. Medan världens befolkning kommer att få ta lidandet, när pyramidspelet och bubblan börjar pysa ut, i deflation, penningmängdsökningar, prisinflation, misär, krig och konflikter.

Men folk världen över som har förmåga att någorlunda se igenom propagandan och lögnerna och lagt sin tro hos mammon, kommer att lägga all sin uppmärksamheten på guldets framfart. Medan allt annat i papper bara fortsätter att falla.

En ny tid börjar och den trötta och gamla aktiestinsen med sin fallande börsportfölj börjar vinka av det nya snabba guldtåget på den höghastighetsbanan som den fria marknaden har jobbat och arbetat hårt på i åra tal utan minsta belysning från den korrupta gammalmedierna, som lever kvar i det förljugna och det förgångna. I desperation försöker de få vanliga människor att chansa och satsa, så att de blir spelare på derivatprodukterna och plundrade på sparandet, och så att de tror på och satsar på toppfonderna och det skinande guldpappren. Så att själva kan överleva ännu en dag, i ett ovärdigt och mentalt väldigt påfrestande falskt och oärligt liv, med drogerna som räddning.

Till sist börjar ropen höras från desperata banker i väst med sina lakejer i media ”Fed måste trycka, nu !” och F.E.D. ordförande Ben Bernake har till sist inte något val än att i enighet besluta att öka penningmängden ytterligare. Då de det inte går att sänka den redan låga räntan, som redan är nere på noll. Detta skapar början på en guldbubbla utan dess like i världshistorien.

Samtidigt kommer amerikanska politiker börja smida planer på nya förbud och regler. Som t.ex.  förbud att föra ut U.S. dollar ur landet (för att det är opatriotisk, enligt dem) om US-dollarn nu inte kan deprecieras nedåt i en spiral, med någon annan mer drastisk metod som priskontroll eller något liknande. Detta görs i ett desperat försök att stötta de bankrutta bankerna och stödja F.E.D. medan vanligt folk i USA är insatsen, till de sämsta oddsen att behålla sin nuvarande livsstil som någonsin funnits.

E.C.B. och centralbanker kontrar med att redovisa de penningmängdsökningar som de redan gjort, medan de uppfattas som nya för det flesta. Detta gör att skuldbördan blir övermäktig och flyttas framåt över världen och tillbaks över det gamla tynande riket i väster, byggt på skuld, i lösan sand. Det blir en kapplöpning i prisinflation och penningmängdsökningar. Följt av upplevd depression, och deflation, där att bli torsk på lånen och att man tvingas gå i från på hus och hem, och bil blir lika vanligt som att någon har en dålig dag. Detta blir början på det nya, som kommer till att leda till ett tredje världskrig förutspått av så väl Nostradamus, som våra tiders Gelente.

Det blir början på en mörk period i mänsklighetens historia, där människans värde sänks nya låga nivåer, för korrupta byråkraters, politikers och finansmänniskors snabba vinning och profiterande på kortlivade diktatoriska och lemlästande regimer, diktatorer, pyramidspel och pyrrus segrar. Alltid lika starkt närda av människor hat, avundsjuka, hopp, girighet och förtvivlan och sökande efter den store ledare, eller en ny gud som skall leda mänskligheten ut ur eländet och misären.

Ur askan kommer en ny sorts själv tänkande och själv ledande människa, med själv lärande, med bildning som grund, att resa sig ur eländet. En stark människa med solida värde grunder som är immun att lägga sitt dyrbara liv och framtid i andras händer och förutsägbara öden.

Mercenaries in Syria – Backed by US ?

01 tisdag Maj 2012

Posted by Ragnaröken in In English, Krig, Politik

≈ Lämna en kommentar

Vem är Anonymous ?

24 tisdag Apr 2012

Posted by Ragnaröken in Korruption, Krig, Manupalation, Politik, Trender, Yttrandefrihet

≈ Lämna en kommentar

Är de terrorister ?

Vi låter dem själv berätta för oss, vem de är och vad gör, vilka tankar och idéer de står för, och vad de vill befria oss inifrån.

2009

Jul 2011

Aug 2011

Aug 2011 Tyska – Operation Facebook

4 Okt 2011

Okt 2011

13 Nov 2011

3 Dec 2011 Viktigt 6 miljoner visningar

11 Dec 2011

29Dec2011

02Jan2012

31 Jan 2012

22 Feb 2012

26 Feb 2012 Operation V (till Nov. 5th 2012)

29 Mars 2012 Revolution2012 / Operation V Engaded / Förklara krig mot statsapparaten USA !

12 April 2012 Operation Defence Target – 1 Maj

Torium ! Innan världen går under !

17 tisdag Apr 2012

Posted by Ragnaröken in Krig, Peak Oil, Politik, Thorium / Torium

≈ Lämna en kommentar

Se här för att lära dig mer torium på svenskspråkiga Wikipedia.
Se här för att läsa mer om Thorium på engelskspråkiga Wikipedia.

Varför utvecklar vi inte torium reaktorer i Sverige/Europa eller använder torium som bränsle ? Istället för detta vansinne med dessa extremt resursineffektiv vindkraftverk och denna vansinniga förlängning av gamla farliga uranreaktorer, som spottar ut farlig plutonium. Plutonium som dessutom kan förgöra mänskligheten och all överskådlig framtida för framtida generationer och Sverige som en s.k. ”rik” välfärdsstat. Måste vi fortfarande se allt med kalla krigs ögon och ha ett tanksätt kvar från reptilåldern, för över 70 år sedan ?! Är det inte dags för ett uthålligt och flexibelt energisystem med torium som kärna och bas ?

När centralbanker ändå har tänkt sig att ”trycka ny pengar” öka penningmängden till varje pris för att rädda bankdirektörernas bonusar på bankerna ? Varför kan då inte en del penningmängdsökningarna gå till sunda investeringar i framtiden, som torium energi ? Varför är våra politiker så mycket emot torium reaktorer, att de inte ens vill diskutera saken ? och tvingar energiindustrin till tystnad och att lägga ned forskning om torium som energikälla ? Har de en dold agenda som går emot väljarnas vilja, för att gynna ett militärindustriellt komplex, giriga tjuvaktiga banker (som styr och gör grova klipp och kap på utsläppsrättshandeln) och eftergifter till stater i väst på konkursens brant ?

Vem som ligger bakom krigshetsen mot IRAN

12 torsdag Apr 2012

Posted by Ragnaröken in Krig, Manupalation, På Svenska, Pengarna i min plånbok, Politik

≈ Lämna en kommentar

Etiketter

Politik

Här kommer några av de motiv fram varför USA och EU skall starta fullskalekrig mot IRAN.

Det ekonomiska kriget har redan börjat, och kommer att trappas upp under sommaren och hösten. Det betyder att du får mindre kvar i plånboken, medan andra får svälta i hunger. Efter det, är det troligt att ett fullskalekrig följer. Ett krig, som förenta staternas president Obama vill stödja, precis som det ekonomiska mot dig och din köpkraft. Men som för tillfället är det en icke fråga, som han skulle ha svårt att få stöd för, inför valet. Det skulle bara gynna den svårstyrda delen oppositionen. Men först skall valet vinnas med hjälp av ”Sionist”-media och senare med hjälp av valfusk, om resultatet inte blir som byråkraterna och den politiska makteliten har tänkt sig.

Definition Sionist i filmen
Sionist – Extrem nationalist, med dold agenda, för staten Israel och dess dominans i världspolitiken. En Sionist står för de moderna avarterna, inom Sionismen, med rötter i 1800-talet. Absolut ej att förväxla med jude eller israelit. En Sionist kan vara en som inte har judendomen som religion, men som stödjer staten israels eller andra sionisters ageranden fullt ut, utan någon etisk eller moralistisk eftertanke. Genom t.ex. ekonomiskt krig, brottslighet och terrorism. OBS ! De stora flertalet judar och israeliter är inte sionister.

Jim Rogers – 2013 Will Be a Disaster

29 torsdag Mar 2012

Posted by Ragnaröken in Aktier, bensinpriset, Deflation, In English, Inflation, Krig, Manupalation, Peak Oil, Sparande, Spekulation, Upp eller ned ?

≈ Lämna en kommentar

  • Ett krig mot IRAN vore vansinne
  • Olja WTI kommer säkerligen gå över 150 USD
  • Äger inga aktier på USA börser
  • Nästa år kommer att bli en olycka för USA och för amerikanen i gemene man
  • Lång i Råvaror och trovärdiga valutor

En mer ingående intervju, nedan…

…och Ragnaröken instämmer i det mesta.

← Äldre inlägg
Nyare inlägg →

Senaste inläggen

  • They are coming for your gold and assets !
  • Swedish JAS 39 Gripen Fighters a Beautiful Bardufoss Air Station
  • Manlie Woman – What’s going on ?
  • Burning Man (The Scientist – Smile Remix)
  • Hej – Minns du ?

Arkiv

  • juni 2026
  • maj 2026
  • april 2026
  • mars 2026
  • februari 2026
  • januari 2026
  • december 2025
  • november 2025
  • oktober 2025
  • september 2025
  • augusti 2025
  • juni 2025
  • april 2025
  • mars 2025
  • februari 2025
  • januari 2025
  • oktober 2024
  • september 2024
  • februari 2024
  • januari 2024
  • maj 2023
  • april 2023
  • mars 2023
  • februari 2023
  • januari 2023
  • september 2022
  • augusti 2022
  • juni 2022
  • april 2022
  • mars 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • december 2021
  • november 2021
  • juli 2021
  • juni 2021
  • april 2021
  • mars 2021
  • mars 2020
  • oktober 2019
  • maj 2019
  • april 2019
  • mars 2019
  • maj 2016
  • mars 2015
  • februari 2015
  • december 2014
  • oktober 2014
  • augusti 2014
  • juli 2014
  • juni 2014
  • maj 2014
  • april 2014
  • mars 2014
  • februari 2014
  • januari 2014
  • december 2013
  • november 2013
  • oktober 2013
  • september 2013
  • augusti 2013
  • juli 2013
  • juni 2013
  • maj 2013
  • april 2013
  • mars 2013
  • februari 2013
  • januari 2013
  • december 2012
  • november 2012
  • oktober 2012
  • september 2012
  • augusti 2012
  • juli 2012
  • juni 2012
  • maj 2012
  • april 2012
  • mars 2012
  • februari 2012
  • januari 2012
  • december 2011
  • november 2011

Kategorier

  • Adam Trombly
  • Afganistan
  • Africa
  • Agenda
  • Aktier
  • Albert Pike
  • Alex Jones
  • Anonymous
  • Arbetslöshet
  • Asien
  • Assange
  • Auf Deutsch
  • Övervakningssamhället
  • bankerna
  • banksters
  • bensinpriset
  • blomstrande
  • Brasilen
  • Bryssel
  • bubbla
  • Buckminster Fuller
  • Byron King
  • Californien
  • Centralplanering
  • Charles Biderman
  • Charles Evans / Fedral Reserv Bank of U.S.
  • Collapse
  • Corona utbrott
  • Council on Foreign Relations
  • Danmark
  • David Icke
  • Dålig Energi
  • Dåligt väder
  • Deepak Chopra
  • Deflation
  • Den nya Depressionen
  • Depopulations agenda
  • Depressionen
  • Derivat
  • Det Nya Klass-samhället
  • Djävulens påhitt
  • Ekonomi
  • Energi
  • FA / Fundamental analys
  • Fasiststaten
  • Fiffel och båg
  • Filippinerna
  • Flygsäkerheten ?
  • Foster Gamble
  • Frankrike
  • Gangster banker
  • Gasexplotioner
  • Gaza
  • George Soros
  • Gerald Celente
  • Germany
  • Global Agenda
  • Global Uppvärmning
  • GMO
  • Granbarkborren
  • Gregory Mannarino
  • Greshams lag
  • Guld och Silver
  • Guldbubbla
  • Gyllende tider
  • Harold Seigel
  • Harry S. Dent Junior
  • Hälsa
  • Heavy Metal
  • Hedgefonder
  • Historia
  • Hugo Salinas Price
  • Hungersnöd
  • Husbubbla
  • Hyperinflation
  • Implosion
  • In English
  • In Mandarin
  • in Russian
  • Indien
  • Inflation
  • Inga Pengar kvar ?
  • Ingen mat kvar
  • Insekter
  • IRAK
  • IRAN
  • Islamska Staten
  • Israel
  • Italien
  • James Rickards
  • Japan
  • Jeff Bergwick
  • Jim Rogers
  • Johan Oldenkamp
  • Jordbruket
  • Kalla Kriget v2.0
  • Kärnvapen
  • Kimberly Carter Gamble
  • Kina
  • Koldioxid Effekten
  • Konst
  • Korea
  • Korruption
  • Krash
  • Kreditmarknaden
  • Krig
  • Kris
  • Kultur
  • Kunskap
  • Litauen
  • Lloyd Blankfein
  • Luredrejeri
  • Makro Ekonomi
  • Manupalation
  • Marc Faber
  • Matsituationen
  • Max Keiser
  • Michael Pento
  • Mike Maloney
  • Miljövänlig?
  • Miljövänligt
  • Monentär Kollaps
  • Musik
  • N.A.T.O.
  • Nassim Haramein
  • National Ekonomi
  • Naturkatastrof
  • Nigel Farage
  • Nouriel Roubini
  • Nyhet
  • Obligations bubblan
  • Okategoriserade
  • Olje- och energimarknaden
  • Paris
  • På Svenska
  • Peak Oil
  • Pengarna i min plånbok
  • Penningmägndsökning
  • Penningmängdsökning
  • Penningpolitik
  • Peter Schiff
  • Plan-ekonomi
  • Planekonomi
  • Polen
  • Polisstaten
  • Politik
  • PPM
  • Pressfrihet
  • Psykopater
  • Pyramid
  • Pyramidspel
  • Radioaktivitet
  • Radioaktivt
  • recession
  • Revolution
  • Richard Duncan
  • Rockefeller
  • Rothchild
  • Rothschild
  • Rymd
  • Ryssland
  • Silver
  • Singapore
  • Skattehöjning
  • Skuldberget
  • Skuldekonomi
  • Skuldslav
  • Skuldslavar
  • Slav-arbete
  • Solgudar
  • Spanien
  • Sparande
  • Spekulation
  • Spelteori
  • Steget före
  • Studieskulder
  • Svart hål
  • sverige
  • Syria
  • Syrien
  • TA / Teknisk analys
  • Taiwan
  • terrorism
  • Thailand
  • Thomas Jefferson
  • Thorium / Torium
  • Trafiksäkert
  • Trender
  • Tyskland
  • U.K.
  • U.S. Dollar
  • U.S.A.
  • UK
  • Ukraina
  • Upp eller ned ?
  • Upprustning
  • Uttagsanstormning
  • Vad gör dina skattepengar ?
  • Valutakrig
  • Varning
  • Välgörenhet
  • Vinter
  • Warren Buffet
  • Warren E. Pollock
  • Yttrandefrihet

Meta

  • Skapa konto
  • Logga in
  • Flöde för inlägg
  • Flöde för kommentarer
  • WordPress.com

Blogg på WordPress.com.

  • Prenumerera Prenumererad
    • Ragnaröken
    • Har du redan ett WordPress.com-konto? Logga in nu.
    • Ragnaröken
    • Prenumerera Prenumererad
    • Registrera
    • Logga in
    • Rapportera detta innehåll
    • Visa webbplats i Läsare
    • Hantera prenumerationer
    • Minimera detta fält